S ponosom predstavljamo još jedan izvanredan završni rad učenika Obrtničke škole Koprivnica. Matija Hadelan, učenik smjera Tehničar za računalstvo, uz mentorstvo nastavnika Danijela Mustafe, predstavio je svoj projekt “DIY Bluetooth Zvučnik”.
Ovaj inovativni uređaj sastoji se od Audio player pločice koja podržava aux, USB, SD karticu i integrirani Bluetooth. Uz to, zvučnik je opremljen 16×2 LCD zaslonom koji se napaja putem Arduino UNO pločice, čija je namjena očitavanje napona.
Matijin rad ističe se svojom funkcionalnošću i kreativnošću, omogućujući korisnicima povezivanje različitih uređaja i uživanje u kvalitetnom zvuku.
Čestitamo Matiji i njegovom mentoru na ovom izvanrednom projektu te im želimo puno uspjeha u daljnjem obrazovanju i karijeri.
Intervju pitanja vezane uz završne radove:
- Možeš li ukratko opisati svoj završni rad?
Tema mojeg završnog rada je DIY bluetooth zvučnik. Sastoji se od Audio player pločice koja na sebi sadrži utor za aux, USB, SD karticu te integriran bluetooth. Sadrži i 16×2 LCD koji se napaja putem Arduino UNO pločice te je njegova namjena očitavanje napona na Arduino pločici.
- Što te je potaknulo da odabereš baš ovaj završni rad?
Potaknulo me to što volim slušati glazbu te sam htio povezati svoje znanje iz škole i glazbu kako bih napravio bluetooth zvučnik te da naučim nešto novo o samom radu zvučnika te kako funkcioniraju.
- Koji su bili glavni ciljevi koje si želio postići svojim završnom radu?
Ovim radom sam želio pokazati da je moguće napraviti neki moderni uređaj kod kuće uz neku dozu znanja.
- Jesi li naišao na veće izazove ili prepreke? Kako si ih prevladao?
Bilo je nekih prepreka prilikom spajanja zvučnika, nekoliko spaljen pojačala, ali su te greške uspješno uklonjene.
- Koje si nove vještine ili znanja stekao radom na ovom završnom radu?
Prilikom sastavljanja zvučnika trebao sam istraživati koje su komponente potrebne i kako zvučnik funkcionira pa sam prilikom izrade naučio dosta o radu zvučnika.
- Što misliš kako te je ovaj projekt pripremio za buduće akademske ili poslovne aktivnosti?
U ovom projektu sam koristio 3D modeliranje koje se danas sve češće koristi te mislim da će mi dosta pomoći kroz akademski put.
- Gledajući unatrag, postoji li nešto što bi učinio drugačije?
Kada bih se vratio na početak izrade možda bih promijenio dizajn i jačinu zvučnika, ali sam sve u svemu zadovoljan kako je ispalo
- Što je bilo najugodnije u radu na tvojem završnom radu?
Najbolji osjećaj je bio kad sam sve spojio te je zvučnik proradio i sve je funkcioniralo, ali i sama izrada je bila zanimljiva.
- Je li ovaj projekt na bilo koji način utjecao na tvoju buduću karijeru ili planove obrazovanja?
Kroz ovaj projekt sam usavršio još neka znanja prilikom modeliranja, ali nije previše utjecao na moje buduće planove obrazovanja.
- Što je bilo najsmješnije što ti se dogodilo tijekom rada na završnom radu?
Nemam nekih smiješnih trenutaka, ali mogu izdvojiti da prilikom lemljenja nije zabavno uloviti se za vruću lemilicu.
- Jesi li imao “aha” ili “ups” trenutaka dok si radio na svom završnom radu?
Bilo je takvih trenutaka kada sam krivo spojio komponente pa je prilikom testiranja otišla u zaborav.
- Koji je najčudniji savjet koji si dobio tijekom rada na svom završnom radu?
Nisam dobio nikakav čudan savjet prilikom izrade.
- Tko su bili ključni ljudi uključeni u tvoj završni rad?
Završni rad sam izrađivao isključivo sam, ali je mentor svojim idejama pomogao prilikom izrade.
- Kada si se osjećao najponosnije na svoj rad?
Na kraju, kada je sve bilo gotovo i funkcioniralo je kako sam zamišljao.
- Gdje si najviše radio na završnom radu?
Najviše sam radio kod kuće.
- Po čemu je za tebe tvoj završni rad poseban?
Za mene je poseban kad sam ga ja sam izradio.
- Na kraju, što misliš o cijelom tom procesu planiranja i izrade tvojeg završnog rada?
Mislim da je najvažnije bilo krenuti na vrijeme kako bi stigao završiti rad, spojiti komponente i izmodelirati. Bilo je zanimljivo.