Učenici 1.a, 1.b, 2.a, 2.b, 3.a i 3.b razreda koji pohađaju nastavu etike u školskoj godini 2024./2025. – ponovno su se upustili u digitalnu avanturu. Drugu godinu zaredom sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu Webučionica 4.0. Pod mentorstvom nastavnice Kristine Babić, ova marljiva ekipa još je jednom dokazala kako etika i digitalne kompetencije idu ruku pod ruku.
Autorica projekta, učiteljica Sandra Vuk, osmislila je Webučionicu kao prostor kreativnog, suradničkog i tehnološki naprednog učenja, a naši su učenici to oduševljeno prihvatili. Projekt ih je vodio kroz svijet digitalnih alata, ali i kroz svijet dubokih ljudskih pitanja kao što su ljubav, smrt, važnost obitelji, umjetna inteligencija, sloboda.
Učenici su zaronili u praksu s pomoću besplatnih digitalnih alata poput Bitmojija, Canve, WordArt-a, AI generatora slika i teksta, Quoootesa, Digipada, Wakeleta i brojnih drugih. Stvarali su sadržaje koji su i edukativni i kreativni, često duhoviti, a ponekad i duboko emotivni. Od oblaka riječi do memova, od citata do senzacionalističkih vijesti – etika je na njihovim ekranima oživjela u novom ruhu.
Poseban naglasak ove godine bio je na umjetnoj inteligenciji. Učenici su istraživali kako AI funkcionira, učili su kako pisati kvalitetne upite, isprobavali ChatGPT, Gemini i Padlet TA. Pritom su razvijali kritičko mišljenje provjeravajući izvore i uspoređujući informacije.
Nastavnica Kristina Babić ne samo da je vodila učenike kroz projekt, već je i sama prošla niz online edukacija i webinara kako bi dodatno usavršila svoje digitalne vještine koje je zatim s entuzijazmom prenosila svojim učenicima.
Među važnijim aktivnostima bio je i Dan sigurnijeg interneta, obilježen radionicom “Ljubav ili ne?” u okviru kampanje Centra za sigurniji Internet. Kroz raspravu, interaktivnu prezentaciju i anketu putem Quizizza, učenici su se upoznali s ozbiljnim temama poput sextinga i sextortiona, ali na način koji ih je potaknuo na razmišljanje, prepoznavanje i djelovanje.
Pri izradi svojih uradaka, učenici su naučili koristiti slike s platformi koje nude slobodne licence (CC0) poput Pixabaya, Unsplasha i Freepika i, a usput su naučili i ponešto o autorskim pravima i odgovornom korištenju digitalnih resursa.
Svi izrađeni digitalni sadržaji i aktivnosti diseminirani su putem Google Sites stranice nastavnice Kristine Babić, dostupne na sljedećoj poveznici: Webučionica 4.0 24./25. – Obrtnička škola Koprivnica
Projekt Webučionica 4.0 pokazao je da nastava može biti istovremeno suvremena, duboka, kreativna i iznimno zabavna. Učenici su izgradili više od sadržaja: izgradili su vještine, znanja, stavove – i vjeru u to da znanjem i mišljenjem možemo mijenjati svijet. Čak i digitalni.



