Mađarska nacionalna agencija za programe Europske unije objavila je zbornik radova s Erasmus+ konferencije održane u Budimpešti u prosincu 2024. g. U zborniku se nalazi i primjer dobre prakse iz Obrtničke škole Koprivnica na temelju rada nastavnika Danijela Mustafe koji je na toj konferenciji predstavila knjižničarka Obrtničke škole i suradnica Agencije za mobilnost i programe Europske unije Ljiljana Mraz.
Zbornik Shaping VET for Tomorrow sastoji se od 6 dijelova. U trećem dijelu pod nazivom Erasmus driven innovation in schools – Let’s broaden our horizon! opisani su primjeri novih načina rada uvedenih u ustanove na temelju Erasmus+ iskustava. Među njima se nalazi i primjer nastavnika računalstva Danijela Mustafe koji je nakon Erasmus+ praćenja rada uveo nastavu temeljenu na radu u predmet Ugradbeni računalni sustavi. Osim toga, na temelju edukacija iz 3D modeliranja osmislio je i ispisao razne 3D modele kojima je uređen prostor Obrtničke škole, uveo je ljetnu školu 3D modeliranja i 3D ispisa za učenike osnovnih škola te izradio kalupe za kolačić od koprive koji su osmislile nastavnice ugostiteljske i prehrambene grupe predmeta. Ovaj primjer namjerno ističe rad jednog nastavnika kako bi pokazao kakve promjene u radu ustanove može uvesti samo jedan nastavnik koji sluša potrebe kolega, učenika i škole. Hvala Danijelu Mustafi što radi na taj način te mađarskoj agenciji koja je naš rad prepoznala kao vrijedan.
Zbornik Shaping VET for Tomorrow dostupan je na stranicama mađarske nacionalne agencije (ovdje), a niže izdvajamo njihov tekst u kojem opisuju cijeli zbornik.
The book combines the content of the international conference Shaping VET for Tomorrow to share insights on Erasmus+ in vocational education and training. It contains 6 studies. The first two studies summarise the two keynote presentations: ‘Evolution and perspective of ERASMUS+ for the VET field’ written by Marta Munoz and ‘Beyond Borders: Examining the Impact of Mobility on Vocational Students in East-Central European Countries’, the author of which is Julita Pienkosz. The third study, ‘Erasmus driven innovation in schools – Let’s broaden our horizon!’, written by an international group of experts, highlights educational innovations generated by Erasmus+ programmes. The fourth and the fifth studies emphasize two priorities of the current programme period: ‘Participation in Democratic Life − Fostering Active Citizenship through Erasmus+ Programmes’ and ‘Green Transition in Erasmus+’. The last study, ‘Quality Assurance – EQAVET –Learning Mobility’, incorporates EQAVET and quality assurance in vocational education and training, especially in KA1 projects.








