Učenici Obrtničke škole Koprivnica u suradnji s učenicima Prve gimnazije Varaždin i Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec obilježili su 5. veljače 2025. godine Svjetski dan čitanja naglas.
Tema ovogodišnjega susreta bila je umjetna inteligencija u književnosti.
Učenici Prve gimnazije Varaždin s profesoricom Tatjanom Ruža bavili su se temom „Umjetna inteligencija kao poticaj za stvaralačko pisanje“. Aleksandar Kuček govorio je o stvaralačkoj motivaciji te Karlo Hublin i Niko Zorko objasnili su razlog odabira ove teme za oblikovanje javnih govora (usmenih izlaganja). Profesorica Ruža izložila je dojmove s jutrošnje nastave – čitali su tekst Deklaracije o umjetnoj inteligenciji koju je 27. siječnja 2025. godine objavilo Društvo hrvatskih književnika.
Učenici Obrtničke škole Koprivnica pod vodstvom profesorice Danijele Vrtiprah predstavili su projekt Marko Marulić u OBŠKC u sklopu kojega su izradili zbirku priča. Projekt je predstavio Petar Šarec, a priče pročitali Vanja Šalamon i Tin Stunja. Jednu je priču napisao učenik sam, a druga je nastala u suradnji s UI. Učitana je poveznica na mrežnu stranicu Projekta (https://tojaku.github.io/marulic/#/ ) i sudionici su pozvani pročitati ostale priče te izdvojiti one koje su nastale samo ljudskom kreativnošću.
Učenice Gimnazije Josipa Slavenskog Čakovec Eva Pervan i Ema Šamarija predstavile su književna djela s temom umjetne inteligencije i pročitale odabrane ulomke. Odabrale su djela Teda Chianga, The lifecycle of software objects i Kazuoa Ishiguroa, Klara i sunce.
Nakon zanimljivih izlaganja, zaključili smo da je UI odličan alat, ali nije u mogućnosti zamijeniti ljudsku kreativnost.